Motivaation etsiminen ja sen löytäminen liittyen omaan hyvinvointiin voi olla äärimmäisen hankalaa. Tai motivaatio ja tarve muutokseen on, mutta toteuttaminen siirtyy, lopahtaa tai menee liiallisuuksiin. Siirtäminenhän on kiva juttu: huomenna tai ensi viikolla aloittaminen kuulostaa kivalta. Nyt voi vielä ottaa rennosti ja nauttia elämästä. Lopahtaminen saattaa tulla jo uuden elämän iltapäivällä: jaksanko opiskella? Pitääkö minun hikoilla joka päivä? Terveellinen ruoka maistuu pahalle.. Liiallisuuksiin sorrun usein itsekin: alan urheilla joka päivä, lopetan sokerin ja vehnän ja syön karkkia vain viikonloppuisin.
 
Anatomian ja fysiologian, liikunnanohjaajan ja personal trainerin opinnoista on ollut hyötyä, kun on yrittänyt ymmärtää kehon toimintoja. Suurin hyöty on kuitenkin itselle tullut REISSin RMP-profiilista, josta sain itselleni palautetta minua motivoivista asioista. Tietenkin jokainen pystyy havainnoimaan itseä motivoivia asioita, mutta niiden konkretisoituminen profiilin kautta havahdutti. Mietin, että tällainen käyttöohje pitäisi olla kaikilla: miten minä haluan tehdä asioita, miten minuun voi vaikuttaa ja ennen kaikkea millaiset asiat minua motivoivat?
 
Motivaatioprofiilia voin valmentajana käyttää asiakkaan käyttöohjeena: miten saan vedettyä oikeista naruista, jotta muutos asiakkaan haluamaan suuntaan lähtee vetämään. Paljon helpompaa, kuin tehdä asioita väkipakolla ja menettää toivo lopullisesti. Aivan mahtava työkalu on tämä RMP!

Kategoriat: Hyvinvointi

0 kommenttia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *